Jakość kartonowych opakowań
Każdy z nas wie, jak wygląda karton. Jednak nie każdego z nas interesuje jego produkcja czy funkcje, jakie powinien spełniać. Otrzymujemy przesyłki kurierskie, robimy zakupy w supermarketach – wszystko to wiąże się nie tylko z produktem, ale i jego opakowaniem. Mimo, że jest ono nieodzownym elementem wielu produktów, najczęściej zaraz po zakupie ląduje w koszu. Jednak producent opakowań stara się najbardziej jak może, by opakowania kartonowe były funkcjonalne i bezpieczne dla środowiska.
Dlaczego właśnie karton?
Opakowania kartonowe są proste i tanie w produkcji. Ponadto cechują się dużą wytrzymałością, sztywnością i odpornością na działanie tłuszczu. Nie bez powodu większość opakowań zbiorczych i transportowych to opakowania kartonowe. Wszystkie mają podobne wymiary, są łatwe w paletyzacji i składowaniu. Jeśli chodzi o opakowania jednostkowe, te najczęściej wykonane z kartonu to opakowania soków oraz mleka. Ich zaletą jest brak przepuszczalności. Ma to zastosowanie zarówno w jedną, jak i w drugą stronę. Opakowania kartonowe nie pozwolą na wydostanie się pakowanej substancji na zewnątrz, nie dopuszczą również do przenikania szkodliwych czynników zewnętrznych. Pozornie nic niewarty karton może okazać się bardzo pomocny w transporcie produktów, szczególnie na międzynarodową skalę, gdy potrzebna jest wzmożona ochrona. Nic nie stoi na przeszkodzie, by opakowanie wykonane z kartonu zaczęło jednocześnie pełnić funkcję taką, jak opakowania reklamowe. Nie ma żadnych przeciwwskazań do wykonywania na powierzchni kartonu różnego rodzaju nadruków. Jest to bardzo proste i wręcz koniecznie, by zapewnić opakowaniu lepszy wizerunek.
Jakość opakowań
Elementem, który musi spełniać każdy produkt wchodzący na rynek, jest spełnienie szeroko pojętych wymagań jakościowych. Jakość to właściwie pojęcie tożsame ze spełnieniem wymagań. Te, dotyczące toreb papierowych, sprowadzają się do przestrzegania przepisów prawa oraz specyfikacji otrzymanej od klienta, do którego trafią torby papierowe z nadrukiem. Ponadto producent opakowań musi zadeklarować, że materiały wykorzystywane przez niego do produkcji opakowań są neutralne dla środowiska naturalnego. Wysoka jakość wiąże się również ze spełnieniem wszystkich wymagań stawianych opakowaniom. Jest to nie tylko spełnienie funkcji podstawowych, takich jak zapewnienie ochrony pakowanego produktu i ułatwienia transportu. Wiąże się to również z późniejszą sprzedażą i zachęceniem klienta do zakupu. Opakowania reklamowe stają się podstawą każdego produktu, by zwiększyć zyski.