Pozycjonowanie stron – co można zrobić, by przeprowadzić je samodzielnie?
Solidna strona internetowa to jeden z fundamentów współczesnego biznesu, którego jest wizytówką. Nie tylko firmy mogą zarabiać na swoich stronach, gdyż coraz częściej zarabiają na nich także blogerzy. W jednym i drugim przypadku konieczna jest wysoka pozycja w rankingu wyników wyszukiwania, co w podstawowym stopniu da się zrobić samodzielnie.
Sztuka pozycjonowania – na ile można zająć się nią samemu?
Pozycjonowanie stron to zagadnienie niełatwe, którym najlepiej powinni zająć się specjaliści, zwłaszcza gdy strona ma przynieść konkretny zysk. W pewnym zakresie pozycjonowanie można przeprowadzić samemu, chociażby poprzez samodzielne stworzenie meta description.
Niezwykle ważna jest też umiejętność tworzenia tekstów, które będą efektywne pod względem SEO, a jednocześnie będą przyjazne dla ludzi i nie będą sprawiały wrażenia stworzonych do celów pozycjonowania, co jest trudną sztuką. Dobrze zaprojektowane teksty w połączeniu z meta description mogą przyczynić się do awansu strony w wyszukiwarce.
Meta description, czyli meta opis – charakterystyka i rola w pozycjonowaniu
Dobrze zaprojektowany meta opis jeszcze do niedawna grał znaczącą rolę w pozycjonowaniu, jednak obecnie uległa ona degradacji wraz z ewolucją algorytmów wykorzystywanych w pozycjonowaniu. Nadal jednak jest to przydatne narzędzie.
Meta opis znaleźć można jedynie w wynikach wyszukiwania i niewidoczny jest on w treści samej strony internetowej. Meta opisy można zmieniać, dokonując edycji w ulubionym edytorze tekstu, jednak wiele systemów zarządzania treścią posiada wygodne narzędzia, dzięki którym można to zrobić.
Opis meta – co w nim zawrzeć?
Opis meta informuje użytkowników, a także same algorytmy pozycjonujące o dokładnej treści strony. Zawrzeć trzeba w nim koniecznie słowa kluczowe i dokładne zapytania wpisywane przez Internautów, dzięki którym dana strona ma być znaleziona.
Opis meta musi zawierać też element call to action, czyli wezwanie do działania, zachęcając Internautów do odwiedzenia strony. Jest on więc sloganem reklamowym, który widoczny jest w wyszukiwarce i który ma przykuć uwagę użytkowników, dlatego powinien się wyróżniać i zawierać niezbędne informacje dotyczące zawartości strony i elementy perswazji.
Chociaż znaczenie opisów meta dla algorytmów nie jest dziś tak ważne, jak kiedyś, to jednak bardzo często to właśnie dzięki nim Internauci w ogóle zainteresowani są daną stroną. Należy więc wykorzystać to proste, a jednocześnie potężne narzędzie, które można zastosować samodzielnie.