Jak ocenić, czy firma pozycjonująca jest rzetelna? 3 najważniejsze cechy
Wydaje się, że z każdym rokiem ogłoszeń o usługach związanych z SEO przybywa. Przedsiębiorcy, którzy pragną wypromować swoje biznesy w mocno konkurencyjnych realiach internetowych, nie zawsze wiedzą, gdzie konkretnie zwrócić się o pomoc w tych działaniach. Poniżej przedstawiamy krótką listę cech, którymi powinna charakteryzować się kompetentna agencja interaktywna lub innego rodzaju firma, prowadząca działalność związaną z SEO.
Zamiast obietnic – solidne raporty
Jako właściciel firmy, zapewne jesteś zainteresowany przede wszystkim rezultatami, jakie przyniesie Twoja niemała inwestycja. Doświadczona firma pozycjonerska, której nieobce są niuanse, z którymi wiąże się optymalizacja SEO, powinna jednak być w stanie nieco ostudzić Twój zapał. Jeśli zależy Ci, by optymalizacja i pozycjonowanie Twojej strony zostały wykonane przez znających się na rzeczy ekspertów, nie ufaj wszelkiego rodzaju obietnicom, dotyczącym tego, w jakim czasie zamknie się cały proces i jakie będą jego efekty.
Oczywiście, oczekiwanie opartej na dotychczasowych analizach prognozy to rozsądny pomysł – podobnie, jak wymaganie konkretnych i zrozumiałych dla laika odpowiedzi na pytania „seo co to jest?”, „Dlaczego linki nie wystarczą?” czy „Dlaczego to tyle kosztuje?”. Jednak uczciwy zespół pozycjonerów będzie w stanie powiedzieć Ci od razu, że na tym polu trudno o całkowitą pewność, jak potoczą się sprawy, ale ich monitorowanie będzie się odbywało na bieżąco.
Zamiast stawiania na ilość – treści wysokiej klasy
Rodzaj i charakter treści, które pojawią się na pozycjonowanej stronie internetowej, to wprawdzie tylko jeden z aspektów działań, jakich wymaga optymalizacja SEO, nie warto jednak pokładać zaufania w propozycjach agencji, które lekceważą jego wagę. Zmiany, jakie w ostatnich latach firma Google wprowadziła w zakresie swoich algorytmów, jasno dowodzą, iż przyszłość Internetu – a co za tym idzie, także biznesów internetowych – leży w ciekawej, intrygującej czytelnika treści.
Sięganie po przestarzałe, pozbawione wartości merytorycznej formy tekstów SEO czy próby potraktowania tego aspektu procesu wybiórczo powinny sprawić, że w Twojej głowie zapali się lampka alarmowa. Firma, której działania zapewnią, że optymalizacja i pozycjonowanie Twojej strony przełożą się na sensowne zyski, powinna zatrudniać dobrych, znającym specyfikę rynku copywriterów, którzy doskonale wiedzą, czym jest SEO w połączeniu z unikalnym kontentem.
Zamiast uniformizacji – podejście indywidualne
Jeśli zadajesz sobie pytanie „SEO co to jest”, ale do głowy przychodzi Ci jedynie, że to jakaś czarodziejska sztuczka, która pomogła Twojemu koledze po fachu podwoić przychody w ciągu pół roku, być może warto zapytać kolegę, kto wykonywał dla niego usługi optymalizacji i pozycjonowania.
Agencja, która zajmuje się optymalizacją SEO od dłuższego czasu, a na poparcie swojej oferty może przedstawić opinie zadowolonych klientów, to kontakt na wagę złota. Jeśli jednak oczekujesz, że ta sama firma pozwoli Ci uzyskać identyczne wyniki w porównywalnym czasie, a pracownicy agencji upewniają Cię w tym przekonaniu, to znak, że w rzeczywistości nie stanowią wcale takich specjalistów, za jakich się podawali.