Pozycjonowanie w Google Grafika
Google Grafika to prawdopodobnie jedno z najważniejszych źródeł wszelkiego rodzaju obrazów w internecie. Ludzie korzystają z tej usługi wręcz odruchowo, bo jest ona po prostu nieziemsko wygodna – wystarczy kilka kliknięć i Google wyszuka nam obrazy z całego świata, które będą związane z wpisaną frazą.
Jak poprawnie pozycjonować zdjęcia?
Ba, możemy również pokusić się o ustawienie parametrów, by zdjęcia pojawiały się na przykład wyłącznie w pożądanym przez nas rozmiarze – i to z dokładnością co do milimetra. Każdy szanujący się właściciel strony internetowej chciałby mieć swój obrazek na górze wyszukiwania, ale pozycjonowanie zdjęć w Google Grafika nadal pozostaje dla wielu osób czarną magią i wydaje się, że warto rozwiązać co najmniej kilka zawiłości związanych z tym tematem. Zastanówmy się więc, jakie czynniki wpływają na to, na którym miejscu w Google obrazy pojawiają się nasze treści.
Parametr ATL – niepozorny, ale decydujący
Jednym z najważniejszych jest bezsprzecznie tak zwany parametr ALT. Wiele osób nawet nie do końca zdaje sobie sprawę z jego istnienia, a jest on przecież bardzo ważny dla skutecznego pozycjonowania swoich treści. Do czego ten parametr służy? Parametr ALT to kilka słów, które wyświetlają się, jeśli przeglądarka internetowa z jakiegoś powodu nie będzie w stanie uruchomić naszego obrazka. Przykładowo – większość sklepów z elektroniką w parametrze ALT zdjęcia telefonu będzie miała wpisane możliwie najwięcej jego parametrów, a co najmniej sam model. Warto też zadbać o nazwę zdjęcia – w miarę możliwości usunąć domyślny tytuł nadany przez aparat i dodać swój własny, krótki i treściwy.
Popularność zdjęcia, a pozycja w wyszukiwarce
Drugą, równie istotną kwestią jest popularność linka prowadzącego do obrazu na naszej stronie internetowej. Jeśli pojawi się on wyłącznie na jednej stronie, algorytmy Google nawet nie zwrócą na niego uwagi, bo uznają go za nieszczególnie istotny. Te treści, na których upowszechnieniu przez Google Obrazy nam szczególnie zależy, musimy zatem promować również w obrębie własnej strony. Im więcej tym lepiej.
Na dobrą sprawę pozycjonowanie zdjęć w ogromnej mierze opiera się o te dwie kwestie – mając te rady z tyłu głowy, jesteśmy w stanie osiągnąć całkiem dużo w materii umieszczenia pożądanego przez nas obrazka jak najwyżej na liście wyników w Google.