System Andon i jego zastosowanie

obrazek (4)

Coraz większym powodzeniem cieszą się te technologie, które można przystosować do indywidualnego systemu pracy w przedsiębiorstwie. Liczy się ponadto niezawodność oprogramowania, możliwość jego dalszej rozbudowy wraz z rozwojem firmy. Jednym z takich rozwiązań, które warto mieć na uwadze, jest system Andon o szerokim zastosowaniu.

System Andon idealny do wykorzystania w firmie produkcyjnej

System Andon doskonale sprawdza się wszędzie tam, gdzie istnieje potrzeba natychmiastowego zgłaszania wszelkich usterek, czy braków komponentów. Nic więc dziwnego, że najczęściej wykorzystuje się go w firmach produkcyjnych.

Z systemu Andon można korzystać niezależnie od tego, czy w firmie znajduje się jedno stanowisko produkcyjne, czy też produkcja ma miejsce w dużej hali produkcyjnej. Za każdym razem efekt jest ten sam, mianowicie narzędzie to przyczynia się do usprawnienia pracy, a także do zmniejszenia postojów w razie wystąpienia awarii.

To narzędzie do wykrywania usterek jest niezawodne także w tych firmach produkcyjnych, gdzie pożądane są wszelkie rozwiązania bezdotykowe, a więc tam, gdzie ma miejsce tzw. produkcja ciężka. System ten będzie zgłaszać zaistniałe problemy za pomocą rozlokowanych czujników, co nie wymaga udziału człowieka.

System Andon w magazynie

Wybierając system Andon i wdrażając go w firmie, która posiada zaplecze w postaci magazynu, można spodziewać się, że nadzorowanie działań w tym sektorze stanie się prostsze i bardziej wydajne.

Dzięki systemowi Andon przepływ danych z obszaru załadunku i pakowania do punktu nadzoru i pomocy technicznej przebiega płynnie. W ten sposób można bardzo szybko zmobilizować odpowiednie służby do podjęcia działań w razie wykrycia nieprawidłowości.

System Andon w biurze

Z systemu Andon można również z powodzeniem korzystać wtedy, gdy prowadzi się biuro typu open office i zatrudnia dużą grupę ludzi. Zamiast rekrutować dodatkowe osoby, które nadzorowałyby pracę większej liczby pracowników, można zastosować nowoczesną technologię, która natychmiast powiadomi o problemach kompetentnych ludzi, którzy poradzą sobie z zaistniałą sytuacją.

Andon może mieć więc zastosowanie w różnych miejscach pracy, które zatrudniają większą liczbę pracowników wykonujących powtarzalne czynności. Można zatem z powodzeniem wdrożyć ten system w firmie oferującej call center, a także w sklepach wielkopowierzchniowych, gdzie dzięki zastosowaniu takiego narzędzia uda się na przykład usprawnić obsługę klienta.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Signalo

Podziel się z innymi!