Skip to content Skip to footer

Rodzaje druków na tkaninach

Kiedy w XIX wieku zmechanizowano proces drukowania na tkaninach zapoczątkowało to jego przemysłowe wykorzystywanie. Wkrótce potem rozpowszechniła się technika sitodruku, co całkowicie zrewolucjonizowało metody drukowania. Technologia ta początkowo była wykorzystywana jedynie w poligrafii, ale wkrótce okazało się, że można ją z powodzeniem stosować także na innych rodzajach materiałów, między innymi folii, tkaninie, sztucznych materiałach czy tekturze. Współcześnie sitodruk znajduje szerokie zastosowanie i jest jedną z niewielu metod, które pozwalają na zadruk wielu rodzajów materiałów i przeróżnych ich faktur. Technika ta pozwala uzyskiwać niezwykle trwałe i odporne nadruki, nawet na tak wymagających tkaninach jak mikrofibra. Niestety jej wadą jest dość wysoki koszt wykonania druku.

Metody drukowania na tkaninach

Ręczniki z mikrofibry pod wieloma względami przewyższają jakością te tradycyjne, bawełniane. Mikrofibra jest sztucznym, poliestrowym włóknem o charakterystycznym gwieździstym kształcie włókien, ale podobnie jak bawełna jest niezwykle chłonna, co więcej, błyskawicznie schnie. Nietypowa struktura włókien, z jakich powstaje mikrofibra sprawia, że materiał ten ma wyjątkowe właściwości, a przede wszystkim świetnie nadaje się do druku. Wykorzystują to producenci ręczników z mikrofibry, którzy mają duże pole do popisu i mogą ozdabiać swoje produkty dowolnymi, nawet spersonalizowanymi obrazami, hasłami czy innymi motywami i wykorzystywać różnorodne techniki drukowania na tkaninach. Produkowane przez nich ręczniki z nadrukiem powstają w wyniku druku cyfrowego, sitodruku, a także sublimacji. Najlepiej do druku nadaje się płaska mikrofibra, o czym zapewne każdy doświadczony producent ręczników z mikrofibry wie.

Ręcznik z mikrofibry, oryginalny gadżet reklamowy

Ręczniki z nadrukiem bardzo często wykorzystywane są jako efektowne gadżety reklamowe. Widać to szczególnie na imprezach sportowych, na których zawodnicy bardzo chętnie korzystają z tego rodzaju gadżetów. Ze względu na to, że na mikrofibrze możliwe jest stosowanie cyfrowej techniki drukowania, znacząco zmniejsza to koszt wykonania takiej usługi, co więcej, przekłada się to na ostateczną cenę gotowego produktu. Producent ręczników z mikrofibry zlecając nadruk cyfrowy na swoich produktach nie jest obciążony tak wysokimi kosztami, jakie poniósłby w przypadku nadruku metodą sitodruku, która jest znacznie droższa. Dzięki wprowadzonym w ten sposób oszczędnościom, może zaproponować swoim kontrahentom ręczniki z mikrofibry w znacznie korzystniejszej ofercie cenowej.