Skip to content Skip to footer

Jak powinien wyglądać opis meta description?

Strona internetowa jest wizytówką firmy, dlatego też warto dbać o każdy najdrobniejszy szczegół jaki wiąże się z tworzeniem serwisu w sieci. Jednym z takich elementów, które niekiedy traktuje się nieco opieszale, jest opis meta description. Pomimo tego, że faktycznie nie przekłada się on na pozycjonowanie strony w sieci, nie można zaprzeczyć temu, że odgrywa on dużą rolę w pozyskiwaniu klientów, którzy poszukują określonych produktów za pośrednictwem wyszukiwarki internetowej.

Jaką powinien mieć długość opis meta description?

Opis meta tag nie może być długi, gdyż fragment, który wyświetla się pod tytułem witryny w wynikach wyszukiwania liczy mniej więcej sto pięćdziesiąt-sto sześćdziesiąt znaków. Jeśli więc stworzymy dłuższy opis, musimy liczyć się z tym, że zostanie on ucięty i zostanie wyświetlonych tylko pierwszych dwadzieścia wyrazów. Są takie osoby, które mimo to stawiają na dłuższy opis meta description, co jest zrozumiałe wtedy, gdy prowadzi się serwis internetowy oferujący produkty z różnego asortymentu. Warto jednak pamiętać o tym, by treść, która będzie wyświetlana w wyszukiwarce, była logiczna nawet wtedy, gdy zostanie skrócona do tych stu sześćdziesięciu znaków.

W związku z tym, że meta tag nie może być za długi, warto dobrze zastanowić się nad tym, jakie treści chcemy przekazać za jego pośrednictwem. Niektórzy dodają po prostu słowa kluczowe po przecinku, co nie jest dobre, ponieważ taki opis w żaden sposób nie zachęca do kliknięcia w link, który prowadzi do danej strony. Oczywiście w takim opisie powinny być zawarte słowa kluczowe, które wiążą się z tematyką serwisu, jednak powinny łączyć się w treść, która będzie jednocześnie czytelna i atrakcyjna dla każdego, kto w danym momencie poszukuje produktów, bądź informacji o określonej tematyce.

Co się stanie gdy zabraknie meta tagu?

Meta opis nie jest wymagany, jednak gdy go zabraknie tak naprawdę zdajemy się na łaskę wyszukiwarki, która automatycznie dobierze jakąś treść, która będzie się wyświetlać pod tytułem strony. Nie jest to satysfakcjonująca perspektywa, gdyż w ten sposób zdajemy się tak naprawdę na łaskę wyszukiwarki, co może przełożyć się na to, że naszą stronę będzie odwiedzać znacznie mniej osób, niż wówczas gdyby serwis opisywała atrakcyjna treść, która zachęca wręcz do tego, żeby kliknąć w link prowadzący do strony.

Warto również pamiętać, że taki meta opis może stać się naszą wizytówką, gdyż to właśnie z nim najpierw zapoznają się internauci korzystający z wyszukiwarki. Przemyślany opis może stać się skutecznym narzędziem marketingowym, tym bardziej, jeśli będzie on spójny z tożsamością naszej firmy, jak również z charakterem grupy docelowej, dla jakiej stworzyliśmy serwis, który prowadzimy w sieci.