Skip to content Skip to footer

Jak napisać dobry opis?

Meta description to atrybut HTML, który zawiera krótkie podsumowanie strony internetowej. Wyszukiwarki, takie jak Google, często wyświetlają opisy – zazwyczaj do 160 znaków – w wynikach wyszukiwania, które mogą mieć duży wpływ na współczynniki kliknięć wszystkich użytkowników.

Jak napisać dobry opis?

Meta description to bardzo ważny element wyszukiwarki internetowej. Jest to obszar, który należy starannie przemyśleć przy pisaniu stron i postów. Trzeba dostarczyć ciekawą oraz oryginalną wiadomość, która sprawi, że użytkownicy będą chcieli klikać wyniki wyszukiwania. Może to mieć pewien wpływ na inne wyszukiwarki, więc zalecane jest zawsze pisanie dobrze zoptymalizowanych opisów zawierających słowo kluczowe. Zasadniczo – im więcej osób kliknie Twój wynik wyszukiwania i im dłużej pozostaną na Twojej stronie, tym lepiej dla Ciebie. Upewnij się, że napisany opis nie jest duplikatem innej strony. Google od razu zorientuje się, że coś jest nie tak, jeśli będziesz kombinować ze swoim opisem. Jeśli twój opis meta jest krótszy niż 125 znaków lub dłuższy niż 170 – przepisz go, aby zmieścić się w zakresie 135-160 znaków i sprawdź czy Google zaakceptuje taką wersję.

Fantastyczne opisy

Nie używaj tego samego opisu na kilku stronach. Używaj tylko znaków alfanumerycznych, a także staraj się nie umieszczać w swoim opisie żadnych cytatów. Dopasowanie zawartości strony ma kluczowe znaczenie. Upewnij się, że to co jest zawarte w opisie, faktycznie znajduje się na Twojej stronie internetowej. Użytkownicy na pewno nie chcą być oszukani. Jeśli zorientują się, że opis nie współgra ze stroną, na pewno więcej nie odwiedzą Twojego miejsca w Internecie. Jeśli nie spędzasz czasu na tworzeniu wspaniałego opisu, aby zachęcić ludzi do wybrania Ciebie, a nie Twoich konkurentów, potencjalnie tracisz odwiedzających – a ostatecznie klientów oraz czytelników. Jeśli chcesz, aby Twój opis spodobał się wszystkim użytkowników, którzy odwiedzą Twoją stronę, pamiętaj o tym, że opis musi być krótki oraz zwięzły. Powinien zawierać wszystkie, najważniejsze informacje, które odpowiedzą na większość pytań użytkowników. Daj znać swoim klientom jakie promocje czekają na stronie internetowej, z całą pewnością taka informacja przyciągnie wiele osób. Niech opis, który napiszesz będzie ciekawy oraz niesamowicie oryginalny.