Skip to content Skip to footer

Reklama Google – częste pytania

Jeszcze do niedawna podstawową formą reklamy były ogłoszenia w różnych środkach masowego przekazu. Dzisiaj, w dobie Internetu, coś takiego jednak nie wystarcza. Dlatego też trzeba koniecznie zainwestować w reklamę Google. Tu jednakże pojawia się zwykle szereg pytań – po co, jak, dlaczego itd. Na nie wszystkie postaramy się odpowiedzieć w tym artykule.

Dlaczego reklama Google?

Pierwsze pytanie, jakie musimy sobie zadać, to czemu w zasadzie mamy inwestować w reklamę Google a nie żadnej innej wyszukiwarki? Otóż Google zdecydowanie jest najczęściej używaną przeglądarką – nie ma sensu zatem pakować pieniędzy w wyszukiwarki, z których nikt nie korzysta. Ponadto reklama w Google ma szereg zalet, o których powiemy później.

Dlaczego reklama Google AdWords?

Tu odpowiedź jest wyjątkowo prosta- inna w zasadzie nie istnieje. Google AdWords może zaś przybierać dwie formy. Może to być link sponsorowany. Wówczas nad wynikami wyszukiwania znajduje się link do nasze strony, z krótkim opisem na trzy linijki oraz znaczkiem, że to reklama. Możemy też zainwestować w inny rodzaj reklamy Google. Tu z kolei wyświetla się obrazek – zdjęcie naszego produktu, z jego ceną.

Jakie są zalety reklamy Google?

Czym tak szczególnym wyróżnia się Google reklama? Przede wszystkim pozwala nam ona zaistnieć w najczęściej wybieranej przeglądarce internetowej na świecie. To jednak nie wszystko. Google reklama jest wyjątkowo dostosowana do użytkowników. Otóż jej zaletą jest na pewno to, że płacimy za kliknięcie, nie zaś za samo wyświetlenie reklamy. Ponadto mamy dostęp do przeróżnych statystyk, kto najczęściej wchodzi na naszą stronę, co kupuje, ile jest na witrynie itd. W efekcie możemy spersonalizować taką Google reklamę, czyli dostosować ją do naszych potencjalnych klientów.

Czy sama reklama w Google wystarczy?

Wiele osób także zastanawia się, czy można zaistnieć w pełen sposób w sieci, kierując się tylko i wyłącznie reklamą w Google? Czy to wystarczy? Niestety nie, co nie oznacza, że jest niepotrzebne. Wręcz przeciwnie, reklama Google nam pomaga w wręcz niebywały sposób, jednak wcześniej musimy zadbać o kilka innych spraw. Jakich? Otóż na pewno musimy mieć dobrze zaprojektowaną i estetyczną stronę internetową. Ponadto taka strona musi być poddana pozycjonowaniu. Warto także zainwestować w reklamę na różnych mediach społecznościowych itd.

Czy trzeba zatrudniać firmę od marketingu internetowego?

Jak zatem widać w reklamę w Google zdecydowanie opłaca się inwestować. Pojawia się tylko pytanie, czy trzeba zatrudniać specjalistów od tego, czy też taką Google reklamą możemy zająć się sami. Otóż oczywiście reklama Google to narzędzie przeznaczone dla wszystkich i każdy z nas może się tym zająć, jednak warto zatrudnić osoby, które zrobią to najlepiej. Dlaczego to się opłaca? Reklama Google wcale nie jest taka bardzo łatwa – trzeba ją cały czas modyfikować, dostosowywać do sytuacji rynkowej itp. Osobom nieprzyzwyczajonym do tego zajmuje to naprawdę wiele czasu, co często kończy się zaniedbaniem obowiązków firmowych…

Więcej o reklamie w Google dowiesz się na stronie https://marketingdlaludzi.pl/reklama-w-google-od-czego-zaczac/