Skip to content Skip to footer

Co to jest konfekcjonowanie?

Konfekcjonowanie, czyli m.in. pakowanie towarów i przepakowywanie produktów, to ostatnia część, która składa się na przygotowanie konkretnej rzeczy, by mogła zostać dystrybuowana lub sprzedana bezpośrednio klientowi. Wymaga to często dużych umiejętności i elastyczności ze strony pracowników firmy, która takie usługi wykonuje.

Konfekcjonowanie

Nie jest specjalną zagadką, że nim towar trafi na półki w sklepie, ktoś musi wcześniej go odpowiednio do tego przygotować. Produkt, w zależności do swojej formy, wymaga np. posegregowania, rozmieszczenia, spakowania w rozmaity sposób, a całość jeszcze dodatkowo zaklejenia czy ofoliowania. Samo pakowanie towarów, chociaż brzmi banalnie, jest dość skomplikowanym procesem. Każdej marce zależy przecież, by to właśnie jej produkt został wybrany spośród dziesiątek innych, dlatego sposób opakowania odgrywa tu często znaczącą rolę. Konfekcjonowanie to właśnie stworzenie takiego opakowania (które będzie możliwie najatrakcyjniejsze i wyróżni się na tle innych), naklejanie na niego etykiet, przyciągających wzrok informacji, a nawet oznakowań, jak choćby kod kreskowy. Wszystko to odbywa się oczywiście wedle ustalonych wcześniej zasad, zgodnych z zapotrzebowaniami i wytycznymi danego zleceniodawcy. Pakowanie towarów musi jednocześnie być jak najdokładniejsze, by produkt nie uległ zniszczeniu.

Kiedy przepakowuje się produkty?

W zakres konfekcjonowania wchodzi również przepakowywanie produktów (często nazywane zamiennie „co-packing”). Po co się je wykonuje? Po pierwsze – towar może być aktualnie umieszczony w opakowaniu nieatrakcyjnym lub ogólnym, zbiorczym dla danej marki, przez co wymaga stworzenia dla niego czegoś zupełnie nowego, dedykowanego tylko jemu. Drugą kwestią jest przepakowywanie produktów, których opakowanie jest wadliwe (np. uległo uszkodzeniu w czasie transportu). Trzecia sprawa – to tworzenie zestawów produktów. W takiej sytuacji specjaliści od konfekcjonowania i co-packingu mają za zadanie wykonać zupełnie nowe opakowanie, mając oczywiście na uwadze, by było nie tylko praktyczne i trwałe, ale przede wszystkim ciekawe i skupiało uwagę klientów. Warto również dodać, że konfekcjonowanie częściowo wykonywane jest ręcznie, ale wiele czynności przeprowadza się dzięki maszynom.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z http://perfectmeridian.pl/